Thursday 17 January 2013

Balas kejahatan dengan KEBAIKAN

tgh2 basuh pinggan tiba2 sebak..
tak tahulah kenape perasaan tu tiba2 datang..
selalunya bila datang perasaan negetif aku cuba mengpositifkan..
tapi ntahla...
ada rasa..
aku je slalu mngalah ...
untuk kehidupan..
spatutnya tidak ada ayat2 ini...
sbb ianya akan melonggarkan nilai taqwa kita...
mungkin inilah iman org awam..yang
ada turun naik..
kalau naik pun tak tinggi...
aku selalu pujuk hati .
biarlah org buat jahat pada kita
sakitkan hati kita
tak balas kebaikan kita
sisihkan kita
pandang kita low klas...
tak endahkan kita..
smpai aku tnya
x layakah aku terima kebaikan dari manusia......
ada perasaaan yang menjeruk hati ini...
namun ku cuba senyum dalam kepahitan.
bnyk lagi perkara ..y x mmpu aku coretkan.
hanya  sekadar meluahkn melepaskan sedikit kepiluan.

p/s rase cam mnyampah x yah baca,

tengah praktis:
Balas kejahatan dengan KEBAIKAN


No comments:

Post a Comment